Ekonomija zajedništva

Projekt za povratak zanemarenih vrijednosti

Autor(i)

  • Maša Magzan Zagrebačka škola ekonomije i managmenta, Zagreb, Hrvatska
  • Petra Milotić Sveučilišnom institutu Sophia, Loppiano, Incisa in Val d'Arno, (Fi) Italija

Ključne riječi:

ekonomija zajedništva (EZ),, kultura davanja, jedinstvo, odnosne vrijednosti, princip tri trećine, produktivne četvrti, održivi razvoj

Sažetak

Ekonomija zajedništva (EZ) je projekt koji se zalaže za novu kulturu, kulturu davanja, alternativu danas prevladavajućoj kulturi posjedovanja. Specifičnost modela EZ-a je u činjenici da integrira religijske vrijednosti i principe s principima poslovanja. Ideja EZ-a je pokrenuta u brazilskim slamovima prije gotovo dvadeset godina zahvaljujući Pokretu fokolara i njegovoj ustanoviteljici, Chiari Lubich. Danas ekonomiju zajedništva primjenjuje gotovo sedam stotina tvrtki širom svijeta, koje svjedoče kako funkcionira poslovanje temeljeno na jedinstvu, bratstvu, reciprocitetu i davanju. Cilj ovog članka je predstaviti projekt ekonomije zajedništva i njegovu primjenu u kontekstu postojećega ekonomskog sustava. U prvom dijelu rada su kroz povijesni pregled predstavljeni temeljni pojmovi ovoga alternativnoga ekonomskog modela, dok je drugi dio usmjeren na praktična iskustva EZ-a u svijetu. Poseban je naglasak rada na primjeni EZ-principa u hrvatskim tvrtkama koje su okupljene u gradiću Faro u Križevcima. Prikazana analiza ni u kom slučaju nije sveobuhvatna, već je njezin cilj otvoriti prostor za buduća interdisciplinarna razmatranja i dublje analize.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-02-24