Etički obzor utemeljitelja odnosa s javnošću i etika u toj struci danas

Autor(i)

  • Predrag Haramija Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

etika, marketing, javnost, komunikacija, promidžba, propaganda

Sažetak

Radom nastojimo ukazati na kontinuitet etičkih problema i dilema u odnosima s javnošću od njihova utemeljenja do danas i doći do mogućega etičkog okvira pristupa toj djelatnosti. Nakon kratka opisa definicija i razvoja struke odnosa s javnošću i prikaza osnovnih postavki recentnih teorija etike u njoj, opisujemo rad i glavne postavke dvojice utemeljitelja moderne djelatnosti odnosa s javnošću, Edwarda Louisa Bernaysa i Ivya Ledbetera Leea. Potom prosuđujemo njihov pristup etici i uspoređujemo ga s recentnim pristupima etici u odnosima s javnošću te izvodimo zaključke. Spoznajemo kontinuitet dvojbi između dva temeljno različita pristupa etici u ovoj struci od njezina utemeljenja do danas te potrebu za jedinstvenim i jasnim etičkim okvirom donošenja odluka u toj djelatnosti.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-06-21

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad