Društvene mreže i društvena odgovornost

Prosudba tvrtke Facebook/Meta temeljem Carrollove piramide korporativne društvene odgovornosti

Autor(i)

  • Predrag Haramija Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
  • Mato Njavro Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

Facebook, Meta, društvene mreže, društvena odgovornost, etika, korporacije

Sažetak

Rad u svjetlu Carrollova modela korporativne društvene odgovornosti istražuje poslovanje tvrtke Facebook/Meta. Prema četiri kategorije toga modela (ekonomska, etička, pravna i filantropska odgovornost) analizirane su informacije o poslovanju tvrtke te je utvrđena nedostatnost u trima od njih. Facebook/Meta zadovoljava samo po parametrima ekonomske odgovornosti jer uspješno posluje ostvarujući znatnu dobit. U pravnoj odgovornosti ta tvrtka ne zadovoljava jer izbjegava plaćanje poreza i predmet je brojnih sudskih tužbi. U etičkoj odgovornosti isto tako jer se Facebook ne pridržava ni načela koja deklarira te u javnosti prevladava stajalište da je ta tvrtka beskrupulozna i neodgovorna. U filantropskoj odgovornosti zaostaje za tvrtkama srodnih djelatnosti jer su u odnosu na ukupnu imovinu iznosi koje daje u dobrotvorne svrhe znatno manji od drugih, a i znatan dio darovanoga više se može smatrati investicijom nego donacijom.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-01-10

Broj časopisa

Rubrika

Prethodno priopćenje