Pretilost djece kao refleksija manipulativne moći medija

Autor(i)

  • Mirko Lukaš Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
  • Zlatko Miliša Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
  • Mihael Puljić Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Ključne riječi:

etička upitnos, kvaliteta, manipulacije, marketing, mediji, oglašavanje, pretilost

Sažetak

Pretilost djece velik je javnozdravstveni i odgojno–obrazovni problem uvjetovan smanjenim brojem tjelesnih aktivnosti djece i njihovoj izloženosti medijskim i reklamnim porukama. Analiza dostupne literature ukazuje na lošu strukturu dječjih obroka, loše prehrambene navike i uporabu namirnica koje biraju pod utjecajima medijskih reklamnih poruka i njihovih oglasa. Djeca su veliki “potrošači” i stoga su nezaobilazni adresati marketinških aktivnosti, pa postaju sve dominantnija medijska ciljna skupina. Izborom određenih prehrambenih namirnica koji su svakodnevno preporučani na medijskim portalima i stranicama djeca su prepoznata kao populacija podložna njihovim manipulativnim moćima. Analizirana literatura ukazuje na medijske alate koji koriste etički i estetski vrlo upitne oblike plasiranja oglasa, posebice kada su u pitanju preporuke prehrambenih namirnica namijenjene mlađoj populaciji. Izraz “zdrava prehrana” ponekad ima i manipulativnu moć kojom su gledateljima promovirani proizvodi upitne kvalitete skrivenim porukama o zdravlju i sreći.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-01-10