Pretilost djece kao refleksija manipulativne moći medija
Ključne riječi:
etička upitnos, kvaliteta, manipulacije, marketing, mediji, oglašavanje, pretilostSažetak
Pretilost djece velik je javnozdravstveni i odgojno–obrazovni problem uvjetovan smanjenim brojem tjelesnih aktivnosti djece i njihovoj izloženosti medijskim i reklamnim porukama. Analiza dostupne literature ukazuje na lošu strukturu dječjih obroka, loše prehrambene navike i uporabu namirnica koje biraju pod utjecajima medijskih reklamnih poruka i njihovih oglasa. Djeca su veliki “potrošači” i stoga su nezaobilazni adresati marketinških aktivnosti, pa postaju sve dominantnija medijska ciljna skupina. Izborom određenih prehrambenih namirnica koji su svakodnevno preporučani na medijskim portalima i stranicama djeca su prepoznata kao populacija podložna njihovim manipulativnim moćima. Analizirana literatura ukazuje na medijske alate koji koriste etički i estetski vrlo upitne oblike plasiranja oglasa, posebice kada su u pitanju preporuke prehrambenih namirnica namijenjene mlađoj populaciji. Izraz “zdrava prehrana” ponekad ima i manipulativnu moć kojom su gledateljima promovirani proizvodi upitne kvalitete skrivenim porukama o zdravlju i sreći.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Jednom prihvaćeni članak obvezuje autora da ga ne smije objaviti drugdje bez dozvole uredništva, a i tada samo uz bilješku da je objavljen prvi put u Obnovljenom životu. Uredništvo će obavijestiti autora o prihvaćanju ili neprihvaćanju članka za objavljivanje.
Članci objavljeni u časopisu se, uz prikladno navođenje izvora, smiju besplatno koristiti u obrazovne i druge nekomercijalne svrhe.