Cjelovita ekologija u Laudato si’ kao novi okvir društvenih vrijednosti za održivost
Ključne riječi:
Laudato si', sociologija okoliša, cjelovita ekologija, socijalni nauk CrkveSažetak
Enciklika Laudato si’ o brizi za naš zajednički dom dovodi do dijaloga sve ljude, organizacije i institucije koje dijele zajedničku zabrinutost — skrb za naš zajednički dom. Otkako je papa Franjo 2015. godine predstavio encikliku Laudato si’, mnogi su dobili bolji uvid o načinu na koji socijalni nauk Crkve zagovara skrb za okoliš i sve stvoreno. U socijalnoj enciklici Laudato si’ papa Franjo opisao je što se danas događa s našim zajedničkim domom, a zatim se je osvrnuo na teološko i sociološko shvaćanje današnje krize, čovjekove odgovornosti te je predstavio koncept “cjelovite ekologije” kao novoga okvira društvenih vrijednosti za održivost. U ovom radu sociologija se stavlja u interdisciplinarni kontekst s teologijom s obzirom na pojave koje se povezuju s ekologijom i sociologijom svakodnevnoga života. Cjelovita ekologija je u ovom radu konceptualno neodvojiva od cjelovitoga društva, s jasnim naglaskom na glavni doprinos socijalne ekologije koja stavlja u predmet analize društvene uzroke i posljedice promjena u okolišu. U enciklici Laudato si’ papa Franjo promiče načelo “općega dobra” kroz tri razine — individualnu, društvenu i globalnu — u kojima nalazimo, uz već spomenuto “opće dobro” i druga načela socijalnoga nauka Crkve kao što su solidarnost, supsidijarnost, pravo, sudjelovanje i “briga” za siromašne.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Jednom prihvaćeni članak obvezuje autora da ga ne smije objaviti drugdje bez dozvole uredništva, a i tada samo uz bilješku da je objavljen prvi put u Obnovljenom životu. Uredništvo će obavijestiti autora o prihvaćanju ili neprihvaćanju članka za objavljivanje.
Članci objavljeni u časopisu se, uz prikladno navođenje izvora, smiju besplatno koristiti u obrazovne i druge nekomercijalne svrhe.