Pedagogija Paula Freirea u odgoju i obrazovanju potlačenih i marginaliziranih skupina

Autor(i)

  • Marino Marjan Ninčević Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

Paulo Freire, kritička pedagogija, potlačeni, marginalizirane skupine, obrazovanje za socijalnu pravdu, migranti, inkluzivno obrazovanje

Sažetak

U ovom članku autor analizira primjenu kritičke pedagogije Paula Freirea u obrazovanju potlačenih i marginaliziranih skupina. U središtu su pozornosti suvremeni izazovi s kojima se suočavaju migranti, izbjeglice i druge socioekonomski ugrožene zajednice. Kroz pregled Freireovih teorija, autor u članku istražuje načine na koje se obrazovanje može koristiti kao alat za promicanje socijalne pravde i osnaživanje marginaliziranih skupina. Poseban naglasak stavljen je na praktične primjere i inicijative koje implementiraju načela kritičke pedagogije, kao i na doprinos humanitarnih organizacija i utjecajnih pojedinaca poput pape Franje u promicanju inkluzivnoga obrazovanja i društvene pravde.

##submission.downloads##

Objavljeno

2025-01-21