Potrošačka kultura i ekonomija identiteta

Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja

Autor(i)

  • Lucija Mihaljević Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
  • Borna Jalšenjak Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

ekonomija identiteta, potrošačka kultura, procesi identifikacije, socioekonomska struktura, objektivizacija, robna kuća, trgovački centar

Sažetak

Rad predstavlja doprinos raspravama o potrošačkoj kulturi u hrvatskom kontekstu. Uspoređujući paradigmu ekonomije identiteta kako se ona pojavljuje u ekonomskoj teoriji na prijelazu milenija, s antropološkim konceptima poput objektivizacije kulture, ukusa kao sredstva društvenoga razlikovanja i potrošnje kao izraza hijerarhije vrijednosti, ilustriraju se interdisciplinarna približavanja koja postuliraju klasičan kulturno–antropološki pojam identiteta u ekonomske analize. Na temelju narativnih empirijskih podataka prikazuje se kreativan karakter identifikacijskih procesa i nužnost pripisivanja performativnoga značenja ekonomskim praksama.

##submission.downloads##

Objavljeno

2019-05-13

Broj časopisa

Rubrika

Kategorizirani radovi