Pročišćavanje i karakterizacija bakteriocina proizvedenog s pomoću Bacillus subtilis R75, bakterije izolirane iz fermentiranoga zelenčića (Phaseolus radiatus)

Nivedita Sharma ; Department of Basic Sciences, Dr. Y.S. Parmar University of Horticulture and Forestry Nauni, Solan (H.P.) 173 230, India
Riti Kapoor ; Department of Basic Sciences, Dr. Y.S. Parmar University of Horticulture and Forestry Nauni, Solan (H.P.) 173 230, India
Neha Gautam ; Department of Basic Sciences, Dr. Y.S. Parmar University of Horticulture and Forestry Nauni, Solan (H.P.) 173 230, India
Ranjana Kumari ; Department of Basic Sciences, Dr. Y.S. Parmar University of Horticulture and Forestry Nauni, Solan (H.P.) 173 230, India

preuzimanja: 3.488

Iz dosada neispitanog tradicionalnog indijskog proizvoda dal vari, dobivenog fermentacijom zelenčića (graha mungo), izolirana je bakterija koja proizvodi bakteriocin što proizvod štiti od kvarenja. Od nekoliko ispitanih izolata, bakterija Bacillus subtilis R75, izolirana na MRS agaru, antagonistički je djelovala na različite patogene uzročnike kvarenja hrane. Ekstracelularno proizvedeni bakteriocin pročišćen je gel-filtracijom u jednom koraku. Čistoća i molekularna masa (12 kDa) spoja određeni su SDS-PAGE elektroforezom. Aktivnost bakteriocina povećala se svakom daljnjom fazom pročišćavanja, sve do 5·10^6 AU/mL. Povećanje aktivnosti izravno je utjecalo na antimikrobnu aktivnost pročišćenoga bakteriocina, pa se zona inhibicije rasta bakterija pokazatelja kvarenja povećala za 200, 333 i 175 %. Stalno smanjivanje broja živih stanica mikroorganizama i do 10 sati nakon dodatka pročišćenoga bakteriocina dokazuje njegovo baktericidno djelovanje. Bakteriocin je izdržao vrlo visoke temperature, čak i do 121 °C tijekom 10 min, širi raspon pH-vrijednosti (od 4,0 do 11,0) i potpunu inaktivaciju u prisutnosti proteolitičkih enzima, te je bio stabilan tijekom 2,5 mjeseca skladištenja proizvoda.

bakteriocin; pročišćavanje; prirodni konzervans; antimikrobna aktivnost; pokazatelji kvarenja