Tehnički vjesnik, Vol. 18 No. 2, 2011.
Pregledni rad
Mjerenje i analiza bočnog ubrzanja u prometu vozila
Jani Kenda
; University of Ljubljana, Faculty of Mechanical Engineering, Laboratory for cutting, Aškerčeva 6, 1000 Ljubljana, Slovenia
Janez Kopač
; University of Ljubljana, Faculty of Mechanical Engineering, Aškerčeva 6, 1000 Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Ubrzanja i kočenja su potrebna u prometu kako bi se omogućilo vozilu da putuje iz jednog mjesta na drugo. Tijekom vožnje prisutna su bočna ubrzanja, koja djeluju u zavojima. Ubrzanja i kočenja prisutni tijekom vožnje su obično u rasponu od jedne petine do jedne trećine maksimalne vrijednosti. U kritičnim i neočekivanim situacijama, ubrzanja i kočenja se povećavaju do maksimalne vrijednosti. Maksimalne vrijednosti ubrzanja i kočenja ovise o hrapavosti tla, tipa tla, kvalitete guma, kvalitete kočnice vozila, itd. Zbog kritičnih i neočekivanih situacija, postoje mnoge nesreće na cestama. U tim slučajevima, ubrzanja ili kočenja dostižu granične vrijednosti i mnogo puta vozilo postaje nekontrolirano. U ovom radu prikazan je sustav za mjerenje i analizu ubrzanja i kočenja u prometu vozila. Ti sustavi su neophodni za analize različitih nesreća u prometu i definiranju maksimalnih ubrzanja, maksimalnih bočnih ubrzanja te maksimalne vrijednosti kočenja u različitim situacijama. U ovom članku su također prikazana praktična mjerenja i analize maksimalnog ubrzanja i kočenja za odabrane automobile, koje su izmjerene na ravnoj cesti, te usporedbe tih mjerenja s podatcima proizvođača i ubrzanja i kočenja izmjerenih na pisti.
Ključne riječi
analize; bočno ubrzanje; kočenje; mjerenja; ubrzanja; uzdužno ubrzanje
Hrčak ID:
69595
URI
Datum izdavanja:
27.6.2011.
Posjeta: 3.242 *