Informatologia, Vol. 44 No. 2, 2011.
Izvorni znanstveni članak
ETNIČKA PRIPADNOST KAO PREDIKTOR POTROŠAČKE ODBOJNOSTI U MULTIKULTURNOM KOMUNIKACIJSKOM KONTEKSTU POSLIJERATNE BOSNE I HERCEGOVINE
Marija Čutura
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Koncept potrošačke odbojnosti, Klein, Ettenson i Morris (1998, 90) definirali su kao ostatak antipatije povezane s prethodnim ili trenutnim vojnim, političkim ili ekonomskim događajima. Potrošačka odbojnost u Bosni i Hercegovini (BiH) istraživana je anketnim ispitivanjem na reprezentativnom uzorku (n=1000) na razini cijele države. Metodologijski pristup odbojnosti zasnovan je na osobnoj percepciji ispitanika o ulozi razmatranih zemalja u ratu u BiH. Zemlje razmatrane u istraživanju ujedno su i najvažniji vanjskotrgovinski partneri BiH: Hrvatska, Srbija, te EU kao regija. Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako se građani BiH, koji pripadaju različitim etničkim skupinama, ne slažu oko pitanja uloge razmatranih zemalja u ratu u BiH. Pokazalo se, također, kako u multikulturnom kontekstu BiH etnička pripadnost ima određujuću utjecaj na razinu i smjer potrošačke odbojnosti, koja opet bitno utječe na potrošačko vrednovanja razmatranih zemalja kao i njihovih proizvoda.
Ključne riječi
potrošačka odbojnost; etnička pripadnost; evaluacija proizvoda; volja za kupnjom
Hrčak ID:
70971
URI
Datum izdavanja:
30.6.2011.
Posjeta: 1.945 *