Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ETNIČKA PRIPADNOST KAO PREDIKTOR POTROŠAČKE ODBOJNOSTI U MULTIKULTURNOM KOMUNIKACIJSKOM KONTEKSTU POSLIJERATNE BOSNE I HERCEGOVINE

Marija Čutura ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 115-123

preuzimanja: 771

citiraj


Sažetak

Koncept potrošačke odbojnosti, Klein, Ettenson i Morris (1998, 90) definirali su kao ostatak antipatije povezane s prethodnim ili trenutnim vojnim, političkim ili ekonomskim događajima. Potrošačka odbojnost u Bosni i Hercegovini (BiH) istraživana je anketnim ispitivanjem na reprezentativnom uzorku (n=1000) na razini cijele države. Metodologijski pristup odbojnosti zasnovan je na osobnoj percepciji ispitanika o ulozi razmatranih zemalja u ratu u BiH. Zemlje razmatrane u istraživanju ujedno su i najvažniji vanjskotrgovinski partneri BiH: Hrvatska, Srbija, te EU kao regija. Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako se građani BiH, koji pripadaju različitim etničkim skupinama, ne slažu oko pitanja uloge razmatranih zemalja u ratu u BiH. Pokazalo se, također, kako u multikulturnom kontekstu BiH etnička pripadnost ima određujuću utjecaj na razinu i smjer potrošačke odbojnosti, koja opet bitno utječe na potrošačko vrednovanja razmatranih zemalja kao i njihovih proizvoda.

Ključne riječi

potrošačka odbojnost; etnička pripadnost; evaluacija proizvoda; volja za kupnjom

Hrčak ID:

70971

URI

https://hrcak.srce.hr/70971

Datum izdavanja:

30.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.945 *