Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21861/hgg.2011.73.01.04
Geografija slobodnog vremena mladih – kako izabrati svoj najdraži trgovački centar
Martina Jakovčić
orcid.org/0000-0001-5555-4383
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Marulićev trg 19/II, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Provođenje slobodnog vremena najčešće se promatra kao tema turističke geografije. Trgovački centar jedno je od češćih mjesta provođenja slobodnog vremena, što podrazumijeva i niz ekonomskih aktivnosti, čime slobodno vrijeme postaje tema trgovinske, a time i ekonomske geografije. Sociolozi sve češće ističu kako su trgovački centri preuzeli ulogu parkova kao mjesta druženja i provođenja slobodnog vremena adolescenata. Većina roditelja s odobravanjem promatra tu promjenu jer trgovački centri nude određeni osjećaj
sigurnosti i kontrole. Lutanje trgovačkim centrom, bez izraženog cilja, sve više postaje način provođenja slobodnog vremena mladih u Hrvatskoj. Do sada je u stranoj literaturi izrađeno nekoliko modela razumijevanja doživljaja trgovačkih centara. Ovaj rad opisuje
faktore koji utječu na čestinu posjeta i duljinu boravka u trgovačkom centru te utječu na izbor ”najdražega” trgovačkog centra. S obzirom na trend sve bržeg otvaranja sve više trgovačkih centara ovaj model mogao bi pronaći primjenu u trgovačkim centrima prilikom
kreiranja njihove politike ”borbe” za kupce.
Ključne riječi
mladi; slobodno vrijeme; trgovački centri; Hrvatska
Hrčak ID:
71449
URI
Datum izdavanja:
1.8.2011.
Posjeta: 4.726 *