Stručni rad
LEKTIRA U RAZREDNOJ NASTAVI
Ljiljana Vrnjković
; OŠ Josipa Lovretića, Otok, Hrvatska ljiljana.vranjkovic@skole.hr
Sažetak
Od vrlo bogate literature o književnom i jezičnom odgoju i obrazovanju teško je
odabrati pravu literaturu kojom bismo se koristili prilikom uvođenja učenika u svijet literarne
komunikacije. Krajnji je ishod stvoriti učenika razvijenih sposobnosti doživljavanja,
spoznavanja i vrjednovanja umjetničkih djela, ali put do tako oblikovane ličnosti dug je i
složen. Ovim bih radom htjela ukazati na probleme na koje nailaze učenici pa i učitelji
razredne nastave na tom putu te predložiti moguća rješenja.
Prilikom dolaska u prvi razred učenici spoznaju značenje knjižnice, posuđivanja knjiga te se
susreću sa slikovnicama kao prvom stepenicom ulaska u čudesan svijet književnih djela.
Stoga, trebamo biti oprezni te pronaći optimalan način kako dijete pridobiti i poučiti da i
kasnije bude aktivan čitatelj, a možda i pisac poznatih priča.
Važno je da dijete pravovremeno dobije adekvatnu literaturu koja je vrlo značajna za
formiranje pozitivne orijentacije prema literarnom djelu.
Naravno, ovaj je članak samo mali doprinos razmatranju problematike početnog
komuniciranja s literarnim djelom. Koristila sam se literaturom, ali sam se najvećim dijelom
oslonila na svoju praksu u razredu, tj. zbiljski, doživljajni rad s učenicima koji mi je bio
najboljim pokazateljem stanja u školama.
Ključne riječi
lektira; učenik; knjižnica; razredna nastava; slikovnica; bajka; književno djelo
Hrčak ID:
71656
URI
Datum izdavanja:
10.6.2011.
Posjeta: 35.993 *