Skip to the main content

Preliminary communication

NACIONALNI IDENTITET U BOLONJSKOM PROCESU

Jovan Bazić ; Faculty of Teacher Education, Leposavić, Serbia
Ana Anđelković ; Faculty of Teacher Education, Leposavić, Serbia


Full text: english pdf 276 Kb

page 207-213

downloads: 814

cite


Abstract

Predmet ovog rada je razmatranje nacionalnog identiteta, kao oblika kolektivne samosvijesti i bitnog činioca općeg i humanističkog odgoja i obrazovanja, u reformi obrazovanja prema standardima Bolonjskog procesa. Pri tome se polazi od Bolonjske deklaracije gdje je ukazano da će se u reformi obrazovanja poštovati različite kulture, jezici i nacionalni obrazovni sistemi. Koliko je to zaista moguće kada je poznato da su uzroci ovog koncepta reforme vezani za prilagođavanje obrazovanja neoliberalnoj strategiji razvoja u svijetu, procesima globalizacije i eurointegracijskih procesa. Obrazovanje se podređuje tržištu, a od obrazovnih ustanova se zahtijeva stroga racionalizacija i usko specijalistička profesionalizacija. Time se obrazovanje razdvaja od procesa odgoja i svijeta kulture, ono se rastaje od humanističkih vrijednosti i sadržaja koji su odlučujući za razvoj individualnih i kolektivnih identiteta i progresivnu ulogu kulture u društvu. U funkciji ovog rada, ilustrativno se ukazuje na zastupljenost relevantnih sadržaja u reformiranim studijskim programima učiteljskih fakulteta u Beogradu i Zagrebu.

Keywords

nacionalni identitet; obrazovanje; integracija; bolonjski proces

Hrčak ID:

72602

URI

https://hrcak.srce.hr/72602

Publication date:

26.9.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.107 *