Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZLIKE U MOTORIČKIM SPOSOBNOSTIMA IZMEĐU UČENIKA I UČENICA 5. I 6. RAZREDA

Marko Badrić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 248 Kb

str. 82-107

preuzimanja: 487

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 248 Kb

str. 82-107

preuzimanja: 878

citiraj


Sažetak

Cilj rada je utvrditi postoji li statistički značajna razlika u motoričkim sposobnostima između učenika i učenica 5. i 6. razreda osnovne škole. Rezultati diskriminacijske analize pokazuju postojanje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica 5. i 6. razreda u motoričkim sposobnostima (p=0,00) i ta se značajnost povećava porastom dobi. Najveće razlike očituju se u prostoru koordinacije i eksplozivne snage u korist dječaka (p=0,00) i fleksibilnosti u korist djevojčica (p=0,00). Na osnovi dobivenih rezultata može se zaključiti da se dječaci i djevojčice razlikuju u motoričkim sposobnostima već od 11. godine. Dječaci su dominantniji u sposobnostima koje se razvijaju pod utjecajem tjelesnog vježbanja, dok djevojčice pokazuju puno bolje rezultate u fleksibilnosti. Zasigurno se može zaključiti da neredovito tjelesno vježbanje rezultira slabijim razvojem motoričkih sposobnosti kod djevojčica u odnosu na dječake.

Ključne riječi

škola; antropološka obilježja; spolne razlike

Hrčak ID:

76346

URI

https://hrcak.srce.hr/76346

Datum izdavanja:

23.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.080 *