Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

PROBLEMI UČITELJA U REALIZACIJI IZBORNIH PREDMETA PRIRODNIH ZNANOSTI U RAZREDNOJ NASTAVI U SRBIJI

Stanko Cvjeticanin ; Pedagogical College in Sombor, University of Novi Sad
Mirjana Segedinac ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Milan Segedinac ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 294 Kb

str. 184-216

preuzimanja: 446

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 294 Kb

str. 184-216

preuzimanja: 447

citiraj


Sažetak

U Republici Srbiji djeca u razrednoj nastavi trebaju odabrati tri izborna predmeta od ponuđenih šest. Među izbornim predmetima su i predmeti prirodnih znanosti, Čuvari prirode i Ruka u tijestu. Cilj rada je analiza zastupljenosti i realizacije tih predmeta u nastavi, kao i analiza problema s kojima se učitelji susreću tokom njihove realizacije. U istraživanju su sudjelovala 182 učitelja iz Vojvodine. Primijenjena je analitičko-deskriptivna metoda. Instrument istraživanja je anketa, konstruirana na temelju postavljenoga cilja. Većina anketiranih učitelja više realizira predmet Čuvari prirode, jer su im sadržaji lakši, nego predmet Ruka u tijestu. Oni navode da nemaju dovoljno stručnog i metodičkog znanja za primjenu znanstvene metode, što se uči u predmetu Ruka u tijestu, kao i potrebnu literaturu i tehničke mogućnosti, zbog čega ovaj predmet djeci ne nude kao izborni. Nužno je daljnje stručno i metodičko usavršavanje učitelja u primjeni znanstvene metode da bi povećali kompetencije za poučavanje u sklopu predmeta Ruka u tijestu i djeci omogućili bolje znanje iz područja prirodnih znanosti.

Ključne riječi

izborni predmeti; problem u realizaciji prirodnih znanosti, razredna nastava; Srbija; učitelji

Hrčak ID:

76344

URI

https://hrcak.srce.hr/76344

Datum izdavanja:

23.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.916 *