Preliminary communication
Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?
Tina Barbarić
Full text: croatian pdf 174 Kb
page 93-106
downloads: 1.723
cite
APA 6th Edition
Barbarić, T. (2011). Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?. MediAnali, 5 (10), 93-106. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/77900
MLA 8th Edition
Barbarić, Tina. "Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?." MediAnali, vol. 5, no. 10, 2011, pp. 93-106. https://hrcak.srce.hr/index.php/77900. Accessed 23 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Barbarić, Tina. "Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?." MediAnali 5, no. 10 (2011): 93-106. https://hrcak.srce.hr/index.php/77900
Harvard
Barbarić, T. (2011). 'Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?', MediAnali, 5(10), pp. 93-106. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/77900 (Accessed 23 November 2024)
Vancouver
Barbarić T. Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?. MediAnali [Internet]. 2011 [cited 2024 November 23];5(10):93-106. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/77900
IEEE
T. Barbarić, "Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?", MediAnali, vol.5, no. 10, pp. 93-106, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/77900. [Accessed: 23 November 2024]
Abstract
Engleski jezik, kao lingua franca suvremenoga doba, sustavno nadopunjuje druge svjetske jezike, između ostalih i hrvatski. Na domaćem se terenu zato počelo raspravljati o tome koliko je prodor engleskoga u hrvatski jezik poželjan, a koliko opasan. Pritom su jezični puristi mišljenja da hrvatski jezik treba očistiti od (viška) stranih riječi, dok su liberalni kontekstualisti skloniji promatranju novih trendova u okvirima koji nameću sve češću (i neselektivnu) uporabu pogotovo engleskih izraza, budući da se radi o prestižnome i sveprisutnome jeziku. Ovaj se rad bavi angloameričkim utjecajem na jezik domaćih (nespecijaliziranih) medija te pokušava odgovoriti na pitanja što je tzv. hrengleski jezik, promoviraju li domaći novinari taj hibrid te funkcionira li korištenje stranih (engleskih) izraza više kao zatvaranje ili kao otvaranje prema medijskoj publici.
Keywords
jezici u kontaktu; tuđice; pseudoanglicizmi; novinarski funkcionalni stil; hibridni jezik; hrengleski
Hrčak ID:
77900
URI
https://hrcak.srce.hr/77900
Publication date:
28.12.2011.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.462
*