Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.02

SOCIJALIZACIJA DJETETA S MENTALNOM RETARDACIJOM U PREDŠKOLSKOJ USTANOVI

Đeni Zuliani orcid id orcid.org/0000-0001-6839-856X ; Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti (Hrvatska)
Ivana Juričić ; Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti (Hrvatska)


Puni tekst: hrvatski pdf 136 Kb

str. 17-30

preuzimanja: 5.386

citiraj


Sažetak

Potaknute idejom o važnosti procesa socijalizacije u cjelokupnom razvoju djece s mentalnom retardacijom cilj je ovog rada ispitati na koji način djeca sa različitim stupnjevima mentalne retardacije razvijaju svoje socijalne vještine i adaptivne sposobnosti u sklopu dobro strukturiranog programa rada. Opservacija, provedena u odgojnoj skupini djece predškolske dobi, uključuje ukupno 4 djece, po jedno dijete s lakom i umjerenom mentalnom retaradacijom i dvoje djece s teškom mentalnom retaradacijom. Program rada u koji su djeca uključena obuhvaća niz aktivnosti koje potiču adapativne funkcije (hranjenje, oblačenje i održavanje higijene) i aktivnosti koje potiču socijalizaciju djece (slobodna igra, aktivnosti „ja i slika“, i „djeca – prijatelji prometa“ te slavljenje rođendana). Rezultati opservacije ukazuju da će ponašanje, socijalne vještine, sudjelovanje u aktivnostima i njihovo razumijevanje, samostalnost te načini reagiranja i komuniciranja djece ovisiti o stupnju mentalne retardacije. Međutim, usporedba djece s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom ne pokazuje razlike u njihovim adaptivnim sposobnostima, odabiru igre i načinu sudjelovanja. Uočavaju se razlike u složenijim aktivnostima te u načinu reagiranja i komuniciranja. Ovi rezultati naglašavaju važnost dobro strukturiranog, dugotrajnog programa koji uključuje razvoj adaptivnih sposobnosti i socijalizacije kako bi djeca s mentalnom retardacijom predškolske dobi razvili potrebnu samostalnost i socijalne vještine u cilju kanije integracije u redovne osnovne škole.

Ključne riječi

socijalizacija; adaptivne apoabnsoti; djeca s mentalnom retaradacijom; program rada

Hrčak ID:

78841

URI

https://hrcak.srce.hr/78841

Datum izdavanja:

1.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.387 *