Stručni rad
Primjena prirodoznanstvene metode u početnoj nastavi prirodoslovlja
Ivana Križanac
Sandra Lacić
orcid.org/0000-0003-2725-6295
; OŠ Brodarica, 22 010 Brodarica
Sažetak
Prema NOK-u (2010.) veći dio odgojno-obrazovnih ciljeva proizlazi upravo iz nastave prirodoslovlja što upućuje na njegovu iznimnu važnost u procesu učenja i poučavanja. Postavlja se pitanje na koji način ili načine realizirati postavljene ciljeve? Prije svega nužno je promisliti što nam je ishodište (sadržaji), Kruženje vode u prirodi kojim putem krenuti (postupci), te što nam je cilj (što želimo postići)? Kako bi nastava prirodoslovlja uistinu bila suvremena kao nužan uvjet potrebno je inicirati i održavati trajnu suradnju razrednih i predmetnih učitelja, te poticati ustrajan i kontinuiran rad na projektima koji bi se iz godine u godinu sadržajno proširivali. Pokusom „Mali planet“ učenicima je kreirana okolina u kojoj otkrivaju koncept koji imenuju pojmovima te njihovu međusobnu povezanost s pojavama koje opisuju. Cilj je bio izbjeći usvajanje sadržaja na razini definiranja i reproduciranja te rutinsko učenje u spoznavanju prirodnih pojava.
Ključne riječi
suvremena nastava prirodoslovlja; odgojno-obrazovni ciljevi; kruženje vode u prirodi; pojmovna nastava; suradnja razrednih i predmetnih učitelja
Hrčak ID:
82755
URI
Datum izdavanja:
30.1.2011.
Posjeta: 2.840 *