Skip to the main content

Review article

Razvoj institucionaliziranog predškolskog odgoja u Hrvatskoj: promjene paradigme ili ovisnost o prijeđenom putu?

Jelena Baran
Ivana Dobrotić orcid id orcid.org/0000-0001-7616-3234 ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Studijski centar socijalnog rada
Teo Matković orcid id orcid.org/0000-0002-3538-1873 ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Studijski centar socijalnog rada


Full text: croatian pdf 726 Kb

page 521-540

downloads: 3.596

cite


Abstract

Ovaj rad prikazuje razvoj sustava institucionaliziranog predškolskog odgoja u Hrvatskoj u kontekstu ideoloških, institucionalnih i zakonskih okvira unutar kojih je sustav sazrijevao. Ova se kretanja stavljaju u kontekst dvaju modela institucionalizacije predškolskog odgoja u europskim zemljama. Hrvatsku odlikuje relativno rana državna regulacija ovog područja i pluralizam proklamiranih funkcija. Međutim, na razini implementacije prevladava socijalna funkcija u odnosu na odgojno-obrazovnu te se predškolski programi primarno tretiraju kao servisi za djecu zaposlenih roditelja. Sustav je ostao ciljan i rezidualan, kako po značenju koje mu se u društvu pridaje, tako i po udjelu obuhvaćene populacije predškolske dobi programima. Tijekom tranzicijskog razdoblja vidljiv je kontinuitet u odnosu na prethodni ustroj. Uvedene su određene promjene koje se tiču pluralizma osnivača, načina financiranja te unapređenja pedagoških standarda kvalitete, no to možemo smatrati tek nužnim prilagodbama
postojećih javnopolitičkih instrumenata novonastalim okolnostima, ali
ne i promjenom razvojnog puta.

Keywords

funkcije predškolskog odgoja; Hrvatska; organizacijski oblici; povijesni razvoj; predškolski odgoj

Hrčak ID:

82790

URI

https://hrcak.srce.hr/82790

Publication date:

15.10.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 6.785 *