Pregledni rad
Poučavanje i evaluacija kritičkog mišljenja
Višnja Grozdanić
; Veleučilište VERN’, Zagreb
Sažetak
Članak obrađuje pojam kritičkog mišljenja i njegove različite uloge, s naglaskom na ulogu koju ima u visokoškolskom obrazovanju. Navedene su različite definicije pojma i argumentira se važnost koju kritičko mišljenje ima u različitim aspektima života, posebno u obrazovanju. Mjerenje kritičkog mišljenja je vrlo složeno i teško je postići njegovu zadovoljavajuću pouzdanost. Ipak, mnogo je dostupnih primjenjivih metoda i one se navode u članku. Nema dvojbi da je kritičko mišljenje od velike važnosti i da ga je potrebno razvijati kod učenika i studenata. Međutim, dosadašnja istraživanja o razvoju kritičkog mišljanja ne pokazuju jednoznačne rezultate. Ipak, većina dobrih poznavatelja pojma kritičkog mišljenja tvrdi da se ono može razvijati, a u članku se navode postupci koji su pokazali najbolje rezultate. Ukratko je obrazložena uska povezanost kritičkog mišljenja s pisanjem i to u iskazivanju, mjerenju i poučavanju.
Ključne riječi
Mišljenje; kritičko mišljenje; poučavanje; visokoškolsko obrazovanje; pisanje
Hrčak ID:
82826
URI
Datum izdavanja:
15.10.2009.
Posjeta: 4.610 *