Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.07.2.2012.05

INTERESOVANJA - POKRETAČI STVARALAČKOG MOTORIČKOG UČENJA I POSTIGNUĆA UČENIKA

Nataša Sturza Milić ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, »Mihailo Palov«, Vršac (Serbia)


Puni tekst: engleski pdf 112 Kb

str. 59-67

preuzimanja: 825

citiraj


Sažetak

Interesovanja spadaju u grupu motivacionih, dinamičnih osobina ličnosti, tako da se mogu posmatrati u svetlu značajnih unutrašnjih pokretača na aktivnost u svim sferama stvaralaštva. Da bi škola bila podsticajna za dečje stvaralaštvo, trebalo bi da kod dece podrži radoznalost, intrinzičnu motivaciju, interesovanja za određene oblasti ljudske aktivnosti i stvaranja. Pojedini istraživački radovi na polju obrazovanja naglašavaju procese otkrivanja, praćenja i razvijanja posebnih interesovanja, kao uslov za uspeh obrazovanja u celini. Zbog značaja sagledavanja još nedovoljno ispitanih odnosa između sposobnosti, interesovanja i angažovanja učenika, pogotovo kada je u pitanju kvalitetna strategija rada sa motorički darovitim učenicima u okviru procesa fizičkog vaspitanja, cilj ovog rada bio je da se ispita da li postoji povezanost između motoričke uspešnosti učenika mlađeg školskog uzrasta i interesovanja prema fizičkoj aktivnosti. Rezultati pokazuju da je utvrđena statistički značajna korelacija (r = 0,549; p = 0,00) između motoričke uspešnosti učenika i interesovanja prema fizičkoj aktivnosti, koja je prepoznata (procenjena) od strane učitelja. Rezultati ovog istraživanja mogu biti osnova za unapređivanje strategije rada sa učenicima u okviru nastavnih i vannastavih aktivnosti fizičkog vaspitanja i specijalnih školskih programa za darovite.

Ključne riječi

interesovanja učenika; motorička uspešnost; fizičko vaspitanje

Hrčak ID:

83747

URI

https://hrcak.srce.hr/83747

Datum izdavanja:

23.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.989 *