Informatologia, Vol. 45 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
ULOGA NOVIH GENERACIJA HIBRIDNIH TV TEHNOLOGIJA U OBRAZOVANJU
Bogdan Dugonik
; Sveučilište u Mariboru, Fakultet za elektrotehniku, računarstvo i informatiku, Maribor, Slovenija
Mario Plenković
; Katedra za komunikologiju, Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se provodi sustavna informacijska i komunikacijska analiza uloge implementacijskih hibridnih televizijskih tehnologija u procesu E- obrazovanja koje nam omogućuje tehnološka budućnost nove TV-generacije. Autori ukazuju kako je razvoj novih televizijskih tehnologija u stalnom komunikacijskom napretku i korelaciji s tehnološkim promijenama (prijelaz iz crno bijele boje u kolor, uvođenje stereo / surround zvuka, te nove mogućnosti visoke tehnološke razlučivosti slike koje nam pružaju nove generacije televizijskih prijemnika i videa na zahtjev) koje u tehnološkom i komunikološkom smislu još nisu završene. Na današnjem stupnju tehnološkog i medijskog razvoja globalnog svijeta, više od 400 milijuna građana ima direktan pristup Internetu s širokopojasnom internetskom vezom (od 10 Mbps i do 100 Mbps) koja omogućuje građanima isporuku medijskih sadržaja visoke tehnološke rezolucije (od 720p ili 1080p). Iz tih razloga tradicionalni televizijski »provideri« reagiraju na izazove hibridnih televizijskih tehnologija s novim razvojnim investicijama i ponudama. Danas medijski »provideri« u području obrazovanja razvijaju nove korisničke usluge i medijske servise za pružanje i dostavljanje građanima novih obrazovnih video sadržaje putem internetskih protokola (IP tehnologije) kao i drugih videa (»tableta«) koji su ugrađeni na mobilnim uređajima građana. Pružatelji obrazovnih medijskih sadržaja (»high-definition obrazovni sadržaji«) su pred novim komunikološkim, tehnološkim i obrazovnim izazovima. Autori u radu, na temelju postavljenih teorijskih postavki te provedenih empirijskih istraživanja o mjestu i ulozi hibridnih tehnologija nove TV generacije u E-obrazovanju, znanstveno formuliraju nove implementacijske mogućnosti i modele obrazovanja koje nam pružaju nove hibridne televizijske tehnologije putem televizijskih prijemnika nove generacije. U zaključku, na temelju provedene genetsko-strukturalne i funkcionalne konvergentne medijske analize, autori ekspliciraju povijesne vrijednosti televizijskih tehnologija te predlažu nove obrazovne mogućnosti (videa na zahtjev) koje nam pružaju hibridne televizijske tehnologije s neograničenim društvenim, hardwerskom, softwerskim i tehnološkim vrijednosnim komunikacijskim mogućnostima nove TV generacije u budućnosti E- obrazovanja.
Ključne riječi
televizija; video na zahtjev; e-obrazovanje; internet protokol; informacijske i komunikacijske znanosti
Hrčak ID:
84799
URI
Datum izdavanja:
28.6.2012.
Posjeta: 3.021 *