Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Vrste i tehnike 3D teksturiranja

Andrija Bernik ; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
D. Kelnarić ; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 203 Kb

str. 30-34

preuzimanja: 866

citiraj


Sažetak

Teksturiranje 3D modela je proces kojim se oživljava model, daje mu se boja i svojstvo. Teksturiranje modela se može raditi na više načina, prema potrebi i mogućnostima. Za dobro teksturiranje poželjno je koristiti dodatne programe za obradu fotografija, kako bi model dobio karakteristike koje su potrebne u skladu s namjenom modela. Teksturne mape omogućavaju da se 3D modeli na sceni učine stvarnijim, posebnim i zanimljivim. Veliku ulugu u postavljanju i prilagođavanju teksture na model imaju i UV točke bez kojih bi bilo teško zamisliti proces teksturiranja. Za većinu karakteristika modela odgovorni su postavljeni materijali na modelu. Boja, transparencija i refleksija su neki primjeri koji mogu biti promjenjivi s različitim materijalima, a koji služe kao podloga teksturnoj mapi. Članak je namijenjen proširivanju znanja u području računalne grafike, iz domene teksturiranja.

Ključne riječi

3D model; materijal; teksturna mapa; teksturiranje; UV točke

Hrčak ID:

85795

URI

https://hrcak.srce.hr/85795

Datum izdavanja:

1.7.2011.

Posjeta: 1.833 *