Tehnički glasnik, Vol. 5 No. 1, 2011.
Stručni rad
Vrste i tehnike 3D teksturiranja
Andrija Bernik
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
D. Kelnarić
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Teksturiranje 3D modela je proces kojim se oživljava model, daje mu se boja i svojstvo. Teksturiranje modela se može raditi na više načina, prema potrebi i mogućnostima. Za dobro teksturiranje poželjno je koristiti dodatne programe za obradu fotografija, kako bi model dobio karakteristike koje su potrebne u skladu s namjenom modela. Teksturne mape omogućavaju da se 3D modeli na sceni učine stvarnijim, posebnim i zanimljivim. Veliku ulugu u postavljanju i prilagođavanju teksture na model imaju i UV točke bez kojih bi bilo teško zamisliti proces teksturiranja. Za većinu karakteristika modela odgovorni su postavljeni materijali na modelu. Boja, transparencija i refleksija su neki primjeri koji mogu biti promjenjivi s različitim materijalima, a koji služe kao podloga teksturnoj mapi. Članak je namijenjen proširivanju znanja u području računalne grafike, iz domene teksturiranja.
Ključne riječi
3D model; materijal; teksturna mapa; teksturiranje; UV točke
Hrčak ID:
85795
URI
Datum izdavanja:
1.7.2011.
Posjeta: 2.242 *