Izvorni znanstveni članak
Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika
Lidija Cvikić
; Filozofski fakultet u Zagrebu
Zrinka Jelaska
; Filozofski fakultet u Zagrebu
Lada Kanajet Šimić
; Hrvatska matica iseljenika
Sažetak
Sažetak
U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju
u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta
su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja
razlikuje i od ovladavanja drugim i od ovladavanja stranim jezikom. Osim obilježjima međujezika,
ova se skupina učenika razlikuje i prema motivaciji za učenjem jezika jer je nasljedni jezik kojim
ovladavaju važan dio njihova identiteta.
Kako među učenicima i govornicima inojezičnoga hrvatskoga veliku većinu čine upravo
nasljedni govornici, iznimno je važno razumjeti sve posebnosti njihova ovladavanja hrvatskim,
uključujući i motivaciju kao važan čimbenik za ovladavanje jezikom. U ovome će se radu na
temelju građe prikupljene u ispitivanju potreba i stavova o e-tečajevima hrvatskoga pokazati kako
iseljenici i njihovi potomci smatraju vladanje hrvatskim jezikom bitnim dijelom svojega obiteljskoga
identiteta. Posebno su ga spremni učiti kako ga njihovi potomci ne bi posve izgubili.
Ključne riječi
nasljedni govornici; hrvatski kao nasljedni jezik; ovladavanje jezikom
Hrčak ID:
86321
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 3.430 *