Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika

Lidija Cvikić ; Filozofski fakultet u Zagrebu
Zrinka Jelaska ; Filozofski fakultet u Zagrebu
Lada Kanajet Šimić ; Hrvatska matica iseljenika


Puni tekst: hrvatski pdf 537 Kb

str. 113-127

preuzimanja: 1.547

citiraj


Sažetak

Sažetak
U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju
u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta
su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja
razlikuje i od ovladavanja drugim i od ovladavanja stranim jezikom. Osim obilježjima međujezika,
ova se skupina učenika razlikuje i prema motivaciji za učenjem jezika jer je nasljedni jezik kojim
ovladavaju važan dio njihova identiteta.
Kako među učenicima i govornicima inojezičnoga hrvatskoga veliku većinu čine upravo
nasljedni govornici, iznimno je važno razumjeti sve posebnosti njihova ovladavanja hrvatskim,
uključujući i motivaciju kao važan čimbenik za ovladavanje jezikom. U ovome će se radu na
temelju građe prikupljene u ispitivanju potreba i stavova o e-tečajevima hrvatskoga pokazati kako
iseljenici i njihovi potomci smatraju vladanje hrvatskim jezikom bitnim dijelom svojega obiteljskoga
identiteta. Posebno su ga spremni učiti kako ga njihovi potomci ne bi posve izgubili.

Ključne riječi

nasljedni govornici, hrvatski kao nasljedni jezik, ovladavanje jezikom

Hrčak ID:

86321

URI

https://hrcak.srce.hr/86321

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.258 *