Izvorni znanstveni članak
Prometna politika Europske unije
Antun Ogorelc
Sažetak
Zajednička transportna politika u EU teži postizanju održivije modalne ravnoteže; veće konkurencije između transportnih poduzeća, te integriranom pristupu razvoja infrastrukture.
U prošlosti se uvijek pretpostavljalo da postoji uska povezanost između rasta količine tereta i putničkog transporta, transporta energije, potrošnje i ekonomskog rasta, barem prema mjerenjima iskazanima u obliku bruto domaćeg proizvoda (BDP). Ovo postavlja pitanja o racionaliziranju postojanja ove statističke povezanosti te,
još važnije za održivi razvoj, bez obzira hoće li se odnos održati i u budućnosti.
Što se tiče promjene ravnoteže između oblika transporta i eliminacije uskih grla, rad proučava "odvajanje" transportne potražnje od ekonomskog rasta i raspored infrastrukturnih troškova. Autor predlaže bolju suradnju između nositelja transporta te stvaranje ekonomičnog, ekološkog i socijalno održivog transportnog sustava.
Ključne riječi
bijela knjiga transportne politike; vanjski troškovi transporta; raspored troškova infrastrukture; "odvajanje" ekonomskog i transportnog rasta; promjena ravnoteže između oblika transporta
Hrčak ID:
8569
URI
Datum izdavanja:
26.12.2003.
Posjeta: 9.900 *