Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Etički prijepori i javna televizija. Studija slučaja: emisija Otvoreno emitirana 21. siječnja 2010. godine

Gordana Škaljac Narančić orcid id orcid.org/0000-0003-2709-4126 ; doktorandica na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski PDF 190 Kb

str. 106-116

preuzimanja: 950

citiraj


Sažetak

Kriterij gledanosti i pripadajuće komercijaliziranosti sve su češće odlučujuća mjerila ‘uspješnosti’ medija i novinara koja zanemaruju minimalne etičke standarde. Logika težnje za profitom i pukim
preživljavanjem u vremenima ekonomske krize dodatno ugrožava mogućnost profesionalnog obavljanja novinarskog posla, što uključuje i održavanje krhkih etičkih standarda. Televizija kao najutjecajniji medij u tom pogledu ima i najveću odgovornost, osobito javna televizija. Kršenje etičkih normi na javnoj televiziji znači da ona ne ispunjava svoju ključnu ulogu – ulogu javnog servisa. Nepostojanje jasnih reakcija regulatornih tijela u slučajevima kršenja etičkih pravila dodatno pogoršava problem. U tekstu se na primjeru jedne emisije (studija slučaja) pokazuje kako je lako skrenuti u nepoštivanje profesionalnih novinarskih standarda i, kao posljedica toga, etičkih normi. To nas navodi na promišljanje koliko je teško ostati profesionalan i etičan u doba potpune komercijalizacije i senzacionalizma koji u velikoj mjeri definiraju većinu suvremenih medija.

Ključne riječi

JAVNA TELEVIZIJA; NOVINARSKA ETIKA; PROFESIONALIZAM; KOMERCIJALIZACIJA MEDIJA

Hrčak ID:

87881

URI

https://hrcak.srce.hr/87881

Datum izdavanja:

15.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.128 *