Medijske studije, Vol. 2 No. 3-4, 2011.
Izlaganje sa skupa
Etički prijepori i javna televizija. Studija slučaja: emisija Otvoreno emitirana 21. siječnja 2010. godine
Gordana Škaljac Narančić
orcid.org/0000-0003-2709-4126
; doktorandica na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Kriterij gledanosti i pripadajuće komercijaliziranosti sve su češće odlučujuća mjerila ‘uspješnosti’ medija i novinara koja zanemaruju minimalne etičke standarde. Logika težnje za profitom i pukim
preživljavanjem u vremenima ekonomske krize dodatno ugrožava mogućnost profesionalnog obavljanja novinarskog posla, što uključuje i održavanje krhkih etičkih standarda. Televizija kao najutjecajniji medij u tom pogledu ima i najveću odgovornost, osobito javna televizija. Kršenje etičkih normi na javnoj televiziji znači da ona ne ispunjava svoju ključnu ulogu – ulogu javnog servisa. Nepostojanje jasnih reakcija regulatornih tijela u slučajevima kršenja etičkih pravila dodatno pogoršava problem. U tekstu se na primjeru jedne emisije (studija slučaja) pokazuje kako je lako skrenuti u nepoštivanje profesionalnih novinarskih standarda i, kao posljedica toga, etičkih normi. To nas navodi na promišljanje koliko je teško ostati profesionalan i etičan u doba potpune komercijalizacije i senzacionalizma koji u velikoj mjeri definiraju većinu suvremenih medija.
Ključne riječi
JAVNA TELEVIZIJA; NOVINARSKA ETIKA; PROFESIONALIZAM; KOMERCIJALIZACIJA MEDIJA
Hrčak ID:
87881
URI
Datum izdavanja:
15.12.2011.
Posjeta: 2.772 *