Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pedagogija ‘očuvanja’ za medijske studije: Korak dalje prema nestručnom

Ben Andrews ; Sveučilište u Wolverhamptonu, Wolverhampton, Ujedinjeno Kraljevstvo
Julian McDougall ; Sveučilište Bournemouth, Bournemouth, Ujedinjeno Kraljevstvo


Puni tekst: engleski pdf 303 Kb

str. 152-165

preuzimanja: 869

citiraj


Sažetak

U suvremenom kontekstu digitalno posredovanih svjetova (lifeworlds) u nastajanju je obrazovni ‘model’ za participativno učenje i medijsku pismenost (Jenkins, 2010; Gauntlett, 2011; Fraser i Wardle, 2011). Autori ovoga rada smatraju da je glavni problem koji utječe na njegovu ‘opravdanost’ taj što su nastavni sadržaji i vještine privilegirani u odnosu na pedagogiju. Autori su već prije ponudili ‘pedagogiju nestručnih’ kao model za discipline koje su usmjerene na tekst, kao što su primjerice medijske studije (no model nije ograničen samo na medijske studije). Takva strategija izmiče ‘medije’ iz našeg fokusa i gleda iz drugog kuta kako da razvije nove načine rada sa studentima – da ‘pokaže i objasni’ posredovanje tekstom i dekonstruira što to znači čitati i stvarati medije, i što znači ‘biti’ u medijskom posredovanju. U ovom članku autori dalje razvijaju taj pristup prema modelu ‘očuvanja’ (curation). Shvaćeno na taj način, studenti ‘pokazuju’ medijsku pismenost u novim prostorima – ne tako da pribjegavaju vještinama, kompetencijama ili analitičkom raskrinkavanju svojstava teksta, nego da pokazuju, da očuvaju trenutak stvaranja tekstualnog značenja i preuzimanja značenja, ali kritičkim prihvaćanjem nastojanja da se održi i očuva protok značenja kao svojevrsne vještine.

Ključne riječi

medijska pismenost; pedagogija; očuvanje (curation); Ranciere

Hrčak ID:

96391

URI

https://hrcak.srce.hr/96391

Datum izdavanja:

17.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.944 *