Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ NEKIH ANTROPOLOŠKIH OBILJEŽJA ŽENA NA PROCES STJECANJA ZNANJA JEDRENJA NA DASCI

Nikola Prlenda ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Goran Oreb ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vjekoslav Cigrovski ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 162 Kb

str. 89-94

preuzimanja: 1.135

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je definirati utjecaj odreðenih
morfoloških karakteristika te odabranih testova za
procjenu motoričkih sposobnosti na učinkovitost
usvajanja znanja jedrenja na dasci. U istraživanju je
sudjelovala 61 ispitanica, do provedbe istraživanja bez
znanja jedrenja na dasci. Neposredno prije početka
istraživanja ispitanicama su utvrðene četiri morfološke
mjere te su testirane pomoću šest testova za procjenu
motoričkih sposobnosti. Vrednovanje usvojenog znanja
jedrenja na dasci učinjeno je pomoću ocjena pet
meðusobno nezavisnih sudaca koji su ocjenjivali
demonstracije pet odabranih elemenata tehnike jedrenja
na dasci. Regresijskom analizom utvrðen je značajan
doprinos testova za procjenu motoričkih sposobnosti na
razinu usvojenog znanja svih pet ocjenjenih elemenata
tehnike jedrenja na dasci: okreta na mjestu za 180°
(R2=0,41; p=0.00), starta (R2=0,33; p<0.00), upravljanje
jedriljem (R2=0,18; p<0.01), okreta uz vjetar (R2=0,34;
p<0.00) te okreta niz vjetar (R2=0,41; p<0.00).
Upotrebom faktorske analize izdvojena je nova varijabla,
koja predstavlja ukupno znanje jedrenje na dasci. Testovi
za procjenu motoričkih sposobnosti doprinose razini
usvojenog znanja ispitanica i kod izolirane, nove varijable
znanja jedrenja na dasci (R2=0,35; p<0.00). S obzirom na
dobivene rezultate moguće je zaključiti kako snaga mišiæa
podlaktice i nadlaktice te koordinacija u ritmu pozitivno
doprinose ženama tijekom usvajanja jedrenja na dasci.

Ključne riječi

motoričke sposobnosti; morfološke karakteristike; učinkovitost

Hrčak ID:

98238

URI

https://hrcak.srce.hr/98238

Datum izdavanja:

31.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.742 *