Review article
HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU
Marinko Lazzarich
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Full text: english PDF 881 Kb
page 153-190
downloads: 1.046
cite
APA 6th Edition
Lazzarich, M. (2013). HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU. Croatian Journal of Education, 15 (1), 153-190. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/100094
MLA 8th Edition
Lazzarich, Marinko. "HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU." Croatian Journal of Education, vol. 15, no. 1, 2013, pp. 153-190. https://hrcak.srce.hr/index.php/100094. Accessed 19 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Lazzarich, Marinko. "HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU." Croatian Journal of Education 15, no. 1 (2013): 153-190. https://hrcak.srce.hr/index.php/100094
Harvard
Lazzarich, M. (2013). 'HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU', Croatian Journal of Education, 15(1), pp. 153-190. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/100094 (Accessed 19 October 2024)
Vancouver
Lazzarich M. HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [cited 2024 October 19];15(1):153-190. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/100094
IEEE
M. Lazzarich, "HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU", Croatian Journal of Education, vol.15, no. 1, pp. 153-190, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/100094. [Accessed: 19 October 2024]
Full text: croatian PDF 881 Kb
page 153-190
downloads: 1.476
cite
APA 6th Edition
Lazzarich, M. (2013). HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU. Croatian Journal of Education, 15 (1), 153-190. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/100094
MLA 8th Edition
Lazzarich, Marinko. "HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU." Croatian Journal of Education, vol. 15, no. 1, 2013, pp. 153-190. https://hrcak.srce.hr/index.php/100094. Accessed 19 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Lazzarich, Marinko. "HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU." Croatian Journal of Education 15, no. 1 (2013): 153-190. https://hrcak.srce.hr/index.php/100094
Harvard
Lazzarich, M. (2013). 'HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU', Croatian Journal of Education, 15(1), pp. 153-190. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/100094 (Accessed 19 October 2024)
Vancouver
Lazzarich M. HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [cited 2024 October 19];15(1):153-190. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/100094
IEEE
M. Lazzarich, "HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU", Croatian Journal of Education, vol.15, no. 1, pp. 153-190, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/100094. [Accessed: 19 October 2024]
Abstract
Smijeh je instinktivna aktivnost koja osim što olakšava društvenu komunikaciju, može oplemeniti i pedagoški sustav. Budući da su djeca po prirodi usmjerena vizualnoj percepciji, humor i empatija stripa pogodni su metodološki instrumentarij za usvajanje novih obrazovnih sadržaja. Strip Alan Ford objedinjuje realističke elemente sa socijalnom satirom i crnim humorom, a svoju popularnost i dugovječnost zahvaljuje kreativnosti svojih autora koji su samoironiju prihvatili kao moćno sredstvo slikovnog izričaja. Autor istražuje utjecaj humornoga diskursa na učinkovitost odgojno-obrazovnoga procesa te mogućnosti primjene Alan Forda u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavnoj praksi. U sklopu istraživanja ispitana je važnost humora kao jedne od poželjnih osobina nastavnika. Istraživanje je provedeno u 14 škola Primorsko-goranske županije, na uzorku od 354 učenika osmih razreda osnovnih i završnih razreda srednjih strukovnih škola i gimnazija. Iz analize distribucije rezultata može se zaključiti kako humor bitno utječe na učinkovitost poučavanja i na kvalitetu odnosa između nastavnika i učenika, dok metodika stripa u nastavi osigurava diskurs svakodnevnice.
Keywords
Alan Ford; humor u nastavi; medijska kultura; samoironija; strip
Hrčak ID:
100094
URI
https://hrcak.srce.hr/100094
Publication date:
27.3.2013.
Article data in other languages:
english
Visits: 4.938
*