Prethodno priopćenje
SOCIJALNA KOMPETENCIJA I ZVANJE RAVNATELJA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA
Marija Janković
; OŠ Hugo Badalić, Slavonski Brod
Sažetak
Ravnatelj svojim djelovanjem (bez obzira ovisi li o situaciji ili
ciljevima) ne utječe samo na konačan uspjeh škole, nego i na međuljudske odnose, na školsku klimu, na motivaciju nastavnika i organizaciju rada škole.
Upravo iz tog razloga nužno je ispitati socijalnu kompetenciju ravnatelja kako bi se potaknulo njihovo osposobljavanje, a potom i njihovo usavršavanje, jer vježbom se socijalne vještine mogu usavršiti (Goleman, 2008).
Cilj rada je ispitati socijalne vještine koje su primjenjive u svim radnim sredinama te su kao takve prenosive iz jedne oblasti ljudskog rada na drugu.
Sudionici ovog istraživanja su ravnatelji osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj(100ravnatelja/ravnateljica) bez obzira na spol, dob i zanimanje.
U istraživanju je korišten Inventar socijalnih vještina (SSI; Riggio,
1986, 1989) koji je razvijen za mjerenje bazičnih socijalnih ili komunikacijskih vještina.
Na temelju dobivenih rezultata moguće je zaključiti da se ispitanici muškog i ženskog spola ne razlikuju niti u jednoj neverbalnoj socijalnoj vještini: emocionalnoj izražajnosti, emocionalnoj osjetljivosti i emocionalnoj kontroli, niti u verbalnim socijalnim vještinama: socijalnoj izražajnosti, socijalnoj osjetljivosti i socijalnoj kontroli.
Nadalje, možemo zaključiti da se ispitanici različiti zanimanja ne razlikuju niti u jednoj verbalnoj niti neverbalnoj socijalnoj vještini. Mogući uzrok ovakvim rezultatima je u uzorku (100 ispitanika) gdje bi i ona najmanja razlika na većem
uzorku mogla biti značajna.
Ključne riječi
Socijalne vještine/socijalna kompetencija; ravnatelj osnovnih srednjih škola; rukovoditelj/menadžer; spol; zvanje; SSI
Hrčak ID:
103386
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 3.735 *