Prethodno priopćenje
U ZEMLJI ZNANJA SENIORI DOISTA ŽELE UČITI
Jasna Čurin
orcid.org/0000-0002-6088-347X
; Pučko otvoreno učilište Zagreb Sveučilište za treću životnu dob
Sažetak
Osobe treće životne dobi rastući su dio populacije u cijeloj Europi,
pa tako i u Hrvatskoj. Stoga nije iznenađujuće da je Europa 2012. proglasila godinom aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti. U ovom radu opisano je kako pohađanje Sveučilišta za treću životnu dob može doprinijeti kvalitetnijem životu starijih osoba. To je model koji ne treba miješati sa zdravstvenom i socijalnom brigom za starije i aktivnostima koje se za njih organiziraju za slobodno vrijeme. Ovdje se radi o modelu aktivnog starenja
putem cjeloživotnog učenja koji polaznicima nudi mogućnost izbora stupnjevanih programa širokog interesnog spektra. U radu je posebno opisano što je polaznicima donijelo pohađanje Sveučilišta za treću životnu dob na osobnom planu, kako koriste znanja koja su usvojili i da li ih je to na neki način promijenilo. Iste varijable analizirane su i sa stanovišta nastavnika koji rade sa seniorima. Podaci neupitno pokazuju da polaznici Sveučilišta za treću životnu dob žele učiti i usvajati nova znanja bez obzira na životnu dob. Oni prihvaćaju cjeloživotno učenje kao životni stil i mogućnost za širi
društveni angažman. No isto tako su svjesni da je u društvu još uvijek suviše predrasuda prema njima i da ih mnogi vide drugačije.
Ključne riječi
Aktivno starenje; Sveučilište za treću životnu dob; kvaliteta života; cjeloživotno učenje; znanje
Hrčak ID:
103398
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 2.337 *