Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OBRAZOVANJE ODRASLIH: KLJUČNI ČIMBENICI I NOVI IZAZOVI U PROCESU PROFESIONALIZACIJE

Kristinka Ovesni ; Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Šefika Alibabić ; Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 7-20

preuzimanja: 2.104

citiraj


Sažetak

Adekvatno sveučilišno profesionalno pripremanje, zajedno s
kontinuiranim profesionalnim obrazovanjem je ključni uvjet transformacije zanimanja u profesiju zaposlenih na području obrazovanja odraslih. Istraživanje procesa profesionalizacije zaposlenih na području obrazovanja odraslih provedeno je kompleksnim instrumentom za prikupljanje podataka koji se sastojao od upitnika, petostupanjskih skala Likertova tipa i Mokkenova tipa. Podatci prikupljeni na uzorku od preko 680 zaposlenih na području obrazovanja odraslih u Srbiji podvrgnuti su jednostavnijim (frekvencije, Kolmogorov-Smirnov Z test, itd.) i kompleksnijim statističkim postupcima (kanonička korelacijska analiza). Dobiveni nalazi ukazuju na važnost prethodne profesionalne pripreme i kontinuiranoga profesionalnog usavršavanja koji predstavljaju ključne čimbenike procesa profesionalizacije i utječu na ekspresiju elemenata profesije: autonomije, socijalne kontrole, socijalnoga statusa, etike, standarda, asocijacija, subkulture. Nalazi ukazuju i na to da profesionalno znanje utječe na performansu, odgovornost, predanost, ali i na izbor profesionalnih uloga, dominantnih zadataka i obveza zaposlenih na području obrazovanja odraslih.

Ključne riječi

Obrazovanje odraslih; andragogija; profesionalno pripremanje; profesionalizacija; profesionalizacija na području obrazovanja odraslih

Hrčak ID:

103405

URI

https://hrcak.srce.hr/103405

Datum izdavanja:

11.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.512 *