Market-Tržište, Vol. 25 No. 1, 2013.
Pregledni rad
Primjena koncepta životnog ciklusa proizvoda u upravljanju privatnom markom
Sandra Horvat
; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb
Sažetak
Privatne marke bilježe značajne stope rasta pa su tako postale stvarna prijetnja markama proizvođača. Njihovim razvojem u različnim kategorijama proizvoda dolazi do povećanja kompleksnosti njihova upravljanja. Stoga se u ovom radu sagledava mogućnost korištenja koncepta životnog ciklusa proizvoda u upravljanju privatnim markama. S obzirom da su privatne marke specifičan oblik, potrebno je prilagoditi određene elemente koncepta životnog ciklusa proizvoda koji je razvijen na temelju proizvođačkih maraka. Tako će se trgovci umjesto na širenje distribucijske mreže u fazi rasta usmjeriti na širenje privatnih maraka u što veći broj kategorija proizvoda, te umjesto naglaska na strategiju privlačenja koja je karakteristična za marke proizvođača dominantno koristiti strategiju guranja i slično. Dodatno je naglašena važnost promjene fokusa trgovaca od niske cijene u fazi uvođenja na povećanje kvalitete i vrijednosti privatnih maraka u kasnijim fazama životnog ciklusa proizvoda.
Ključne riječi
upravljanje privatnom markom; životni ciklus proizvoda
Hrčak ID:
104093
URI
Datum izdavanja:
20.6.2013.
Posjeta: 3.535 *