Izvorni znanstveni članak
Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj
Nikola Skledar
; Institut za primijenjena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Izobrazba i odgoj, kao i kultura uopće (cultus, colere), u najširem smislu tih riječi, univerzalni su ljudski fenomeni, uzajamno nerazdvojno povezani i djelatni. Antropologija pak, općenito rečeno, holistička je znanost o čovjeku, o njegovoj prirodi i kulturi, pa su i njezin pristup i spoznaje svagda aktualni i nezaobilazni i u znanstvenoj, pedagogijskoj obradi izobrazbe i odgoja, i u njezinoj primjeni. Stoga su u ovom kontekstu najprije teorijski određeni pojmovi: izobrazba i odgoj, te antropologija kao znanost o čovjeku i kulturi, da bi se tako i kontekstualno i eksplicitno moglo izvesti i ukazati na njihovu nužnu dijalektičku povezanost i uzajamnost. Zatim, u drugom, posebnom, primijenjenom dijelu teksta, riječ je o religijskoj kulturi (znanstveno, religiologijski koncipiranoj) kao školskom predmetu i studiju u kontekstu demokratskih društveno-političkih promjena u Hrvatskoj, i o njezinu odnosu s vjeronaukom kao katehezom.
Ključne riječi
Hrčak ID:
105690
URI
Datum izdavanja:
18.11.1997.
Posjeta: 1.506 *