Ostalo
Razlike u mišljenju o potrebnom obrazovanju za nastavu glazbene kulture s obzirom na način obrade pjesme
Tamara Jurkić Sviben
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb,
Nikola Margetić
; 4th Primary School Bjelovar
Sažetak
U hrvatskome obrazovnom sustavu postoji velika svjesnost o potrebi kvalitetnog obrazovanja budućih učitelja i kontinuiranog jačanja učiteljskih kompetencija. Nastavna praksa izvođenja sata glazbene kulture pokazuje različitu i neujednačenu kvalitetu izvođenja nastave glazbene kulture. Ovo istraživanje želi ispitati mišljenja učitelja s obzirom na način obrade pjesme na satu glazbene kulture o potrebnom obrazovanju za izvođenje nastave glazbe od 1. do 4. razreda osnovne škole. Pretpostavlja se da će učitelji koji obrađuju pjesmu sviranjem na instrumentu smatrati da je za izvođenje nastave potrebno dodatno glazbeno obrazovanje (obrazovanje predmetnih nastavnika), a oni koji obrađuju s pomoću mehaničke reprodukcije da nije. Istraživanje koje se provodilo na 160 učitelja putem anketnih upitnika koji sadrže Likertovu skalu i ispitivanjem razlike u mišljenjima putem t-testa dovelo je do odbacivanja postavljene hipoteze i zaključka da učitelji koji ne obrađuju pjesme sviranjem na instrumentima u većoj mjeri od onih koji obrađuju smatraju da je potrebno dodatno glazbeno obrazovanje za izvođenje nastave glazbene kulture u razrednoj nastavi. Stanje pokazuje kako je potreban daljnji sustavni rad na jačanju učiteljskih kompetencija u glazbenome području.
Ključne riječi
glazbena nastava; glazbeno obrazovanje; kompetencije; način obrade pjesme
Hrčak ID:
106509
URI
Datum izdavanja:
24.7.2013.
Posjeta: 2.288 *