Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samoregulacijska uspješnost i emocije srednjoškolaca i studenata

Nenad Suzic ; Faculty of Philosophy University of Banja Luka
Tanja Stanković-Janković ; Faculty of Philosophy University of Banja Luka
Snježana Đurđević ; Faculty of Philosophy University of Banja Luka


Puni tekst: engleski pdf 277 Kb

str. 69-95

preuzimanja: 500

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 69-95

preuzimanja: 934

citiraj


Sažetak

U ovoj studiji autori istražuju utjecaj komponenata samoregulacijske uspješnosti učenika i studenata na njihove pozitivne i negativne emocije o školi i škol¬skom učenju. Uzorkom je obuhvaćeno 366 srednjoškolaca i 535 studenata. Rezultati pokazuju da izazov i pro¬dukcijsko učenje predodređuju 44% varijance u pozitivnim osjećanjima, a da su autonomija, interaktivno ili kooperativno učenje te samostalno donošenje odluka multiplom regresijom odbačene varijable kao predik¬tori pozitivnih emocija. Kada su u hijerarhijskom regresijskom modelu kao medijator uvedene negativne emocije, pokazalo se da one neznatno smanjuju prediktore pozitivnih emocija, ali da bitno ne mijenjaju uspostavljeni odnos. Na isti način ponaša se model u kojem je multiplom regresijom testiran utjecaj negativnih kompone¬nti samoregulacijske uspješnosti na negativne emocije. Averzija, reprodukcijsko učenje i izvršava¬nje odluka nastavnika predodređuju negativne emocije, ali objašnjavaju samo 10% vari¬jance, pri čemu pozitivne emocije kao medijacijska varijabla ne mijenjaju model.

Ključne riječi

izazov; negativne emo¬ci¬je; pozitivne emocije; produkcijsko učenje; samoregulacijska uspješnost

Hrčak ID:

106729

URI

https://hrcak.srce.hr/106729

Datum izdavanja:

7.8.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.004 *