Izvorni znanstveni članak
Stajališta i procjene studenata odgojiteljskog studija o likovnom i glazbenom području
Jelena Blašković
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Svetlana Novaković
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Sažetak
Sustav odgoja i obrazovanja u visokoškolskim ustanovama učiteljskih fakulteta ima zadaću osposobiti studente, buduće odgajatelje, u svim segmentima struke i ukazati na važnost umjetnosti u predškolskom razdoblju. Cilj rada je ispitati kakva su stajališta i procjene studenata o vlastitim iskustvima iz umjetničkih područja (likovnog i glazbenog) s obzirom na prethodno obrazovanje, te kako studenti procjenjuju zadovoljstvo osobnim napretkom u stjecanju znanja i vještina na likovnom i glazbenom području na kraju odgojiteljskog studija. Istraživanje je bilo provedeno na uzorku od 144 studenta Učiteljskog fakulteta u Zagrebu s odsjekom u Petrinji i Čakovcu. Sudjelovali su studenti 1. godine (N = 71) i 3. godine (N = 73) studija. Rezultati istraživanja pokazuju kako studenti s obzirom na prethodno obrazovanje procjenjuju svoje poznavanje likovnog i glazbenog područja dobrim. T - testom utvrđeno je kako poznavanje umjetničkog područja ovisi o vrsti završenog srednjoškolskog obrazovanja. Da ne postoji statistički značajna razlika između studenta 1. i 3. godine u percepciji područja osobnosti na koju umjetnost utječe, pokazali su rezultati Mann Whitney U testa. Spearmanovim koeficijentom korelacije utvrđeno je kako postoji povezanost između zastupljenosti pojedinih djelatnosti unutar likovnog i glazbenog područja te samoprocjene studenta o vlastitom napretku u stjecanju znanja i vještina na istim područjima. Studenti iskazuju potrebu za više praktičnih vježbi iz pojedinih djelatnosti likovnog i glazbenog područja.
Ključne riječi
glazbeni odgoj; likovni odgoj; stajališta i procjene studenata budućih odgojitelja; umjetnički odgoj
Hrčak ID:
109275
URI
Datum izdavanja:
24.9.2013.
Posjeta: 2.989 *