Stručni rad
Stavovi nastavnika osnovnih škola o inkluzivnom odgoju i obrazovanju u Republici Makedoniji
Daniela Dimitrova-Radojičić
orcid.org/0000-0001-9888-223X
; Sveučilište Sv. Kiril i Metodij, Filozofski fakultet, Skopje, Makedonija
Nataša Čičevska-Jovanova
orcid.org/0000-0001-9324-8117
; Sveučilište Sv. Kiril i Metodij, Filozofski fakultet, Skopje, Makedonija
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja utvrditi kakvi su stavovi nastavnika/ca razredne i predmetne nastave u 25 redovnih osnovnih škola prema uključivanju učenika s posebnim odgojno-obrazobnim potrebama (POOP) u njihove razrede. Korišten je upitnik koji je posebno napravljen za ovo istraživanje. Podatci su dobiveni od ukupno 879 nastavnika/ca. Ovim smo istraživanjem htjeli utvrditi broj učenika s POOP uključenih u redovnim školama, stavove nastavnika/ca o inkluzivnom obrazovanju kao i njihovo mišljenje o ulozi defektologa u redovitoj nastavi. Dobiveni rezultati pokazuju da veliki broj učenika s POOP u redovnim školama nemaju adekvatnu dokumentaciju, to jest nalaz i mišljenje i da nastavnici deklarativno prihvaćaju inkluzivno obrazovanje u svojim školama, ali ne i u svom razredu
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; stavovi nastavnika/ca; učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
Hrčak ID:
110039
URI
Datum izdavanja:
4.11.2013.
Posjeta: 2.537 *