Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Naracija u djece s posebnim jezičnim teškoćama

Marinka Grobler
Diana Arapović


Puni tekst: hrvatski pdf 130 Kb

str. 17-29

preuzimanja: 1.912

citiraj


Sažetak

Posebne jezične teškoće (nadalje PJT) su razvojni poremećaj različitih profila i stupnjeva izraženosti jezičnih teškoća u kontekstu normalnih kognitivnih sposobnosti, a bez prisutnog poznatog uzroka (Bishop, 1992, Leonard, 1998.) Cilj ovog rada bio je istražiti obilježja naracije i utvrditi razlike između skupine djece s posebnim jezičnim teškoćama i skupine djece urednoga jezičnoga razvoja. Ispitivanje je provedeno na dva uzorka ispitanika. Prvi uzorak činilo je 71 dijete, koje je zbog dijagnosticiranih posebnih jezičnih teškoća na logopedskom tretmanu u Svetovalnom centru i Zavodu za gluhe in naglušne u Ljubljani, dok je kontrolni činilo 71 dijete urednog jezičnog razvoja. Sva djeca su bila polaznici škola s područja uže i šire okolice Ljubljane od prvog do četvrtog razreda. Rezultati su pokazali da se naracija djeca s PJT značajno razlikuje od naracije djece UJR. kako u opširnosti pripovijedanja tako i u kvaliteti.

Ključne riječi

djeca s posebnim jezičnim teškoćama; naracija

Hrčak ID:

10637

URI

https://hrcak.srce.hr/10637

Datum izdavanja:

9.10.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.199 *