Izvorni znanstveni članak
Naracija u djece s posebnim jezičnim teškoćama
Marinka Grobler
Diana Arapović
Sažetak
Posebne jezične teškoće (nadalje PJT) su razvojni poremećaj različitih profila i stupnjeva izraženosti jezičnih teškoća u kontekstu normalnih kognitivnih sposobnosti, a bez prisutnog poznatog uzroka (Bishop, 1992, Leonard, 1998.) Cilj ovog rada bio je istražiti obilježja naracije i utvrditi razlike između skupine djece s posebnim jezičnim teškoćama i skupine djece urednoga jezičnoga razvoja. Ispitivanje je provedeno na dva uzorka ispitanika. Prvi uzorak činilo je 71 dijete, koje je zbog dijagnosticiranih posebnih jezičnih teškoća na logopedskom tretmanu u Svetovalnom centru i Zavodu za gluhe in naglušne u Ljubljani, dok je kontrolni činilo 71 dijete urednog jezičnog razvoja. Sva djeca su bila polaznici škola s područja uže i šire okolice Ljubljane od prvog do četvrtog razreda. Rezultati su pokazali da se naracija djeca s PJT značajno razlikuje od naracije djece UJR. kako u opširnosti pripovijedanja tako i u kvaliteti.
Ključne riječi
djeca s posebnim jezičnim teškoćama; naracija
Hrčak ID:
10637
URI
Datum izdavanja:
9.10.2006.
Posjeta: 4.199 *