Prethodno priopćenje
Učitelj – refleksivni istraživač u praksi
Veljko Bandjur
; Teacher Training Faculty University of Belgrade
Jelena Maksimović
orcid.org/0000-0001-8356-0211
; Faculty of Philosophy, University of Niš
Sažetak
Potrebe suvremenoga društva pred učitelje postavljaju neke nove zahtjeve s obzirom na promijenjenu ulogu učitelja. Učitelji prestaju biti prenositelji znanja i postaju dijagnostičari i organizatori procesa istraživanja. Kao polazna točka u raspravi analiziran je odnos između metodičkoga obrazovanja učitelja u modelu refleksivnog praktičara i u modelu izobrazbe učitelja - istraživača. U radu su također analizirani i stavovi učitelja o znanju, vještinama i mogućnostima potrebnima za proučavanje i razvoj odgojno-obrazovne prakse s obzirom na: godine rada u struci, znanje i korištenje stranoga jezika, školsku sredinu, duljinu dodiplomskog studija i prosjek ocjena tijekom studiranja. Cilj istraživanja je potaknuti praktične promjene koje bi dovele do očekivanih rezultata u smislu poboljšanja obrazovno-odgojne prakse. Istraživanje je obuhvatilo 390 učitelja u osnovnim školama u Srbiji. Rezultati su pokazali da se znanje o metodama pedagoškog istraživanja (izrada i korištenje instrumenata, provođenje projekata i istraživanja) smatra neophodnim za razvoj i unapređenje odgojno-obrazovne prakse (p<0.001).
Ključne riječi
izobrazba učitelja; obrazovanje o metodama istraživanja; refleksivni praktičar; učitelj istraživač
Hrčak ID:
111353
URI
Datum izdavanja:
30.10.2013.
Posjeta: 4.051 *