Prethodno priopćenje
Stavovi budućih učitelja o nekim aspektima informacijskih i komunikacijskih tehnologija
Maja Ružić Baf
; Department of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula
Mirjana Radetić – Paić
; Department of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula
Predrag Zarevski
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Sažetak
Uporaba informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT-a) zauzela je važno mjesto u odgojU i obrazovanjU. Računala su prisutna u velikom broju kućanstava, dječjih vrtića i gotovo u svim osnovnim školama. Stalno obrazovanje roditelja, odgojitelja i učitelja o primjeni ICT-a ima važno mjesto u odgoju i obrazovanju djece. Važno je upoznavanje djece s pozitivnim i negativnim posljedicama uporabe novih tehnologija i pravovremeno interveniranje svih osoba uključenih u odgojno-obrazovni proces ako je riječ o štetnim utjecajima korištenja ICT-a. Uvodno se polazi od razmatranja važnosti uloge roditelja u uporabi ICT-a u odgoju i obrazovanju djece, neadekvatnoj i prekomjernoj uporabi računala, igranju računalnih igara i određenim oblicima ponašanja, prikazuju se američki tehnologijskih standardi potrebni za rad nastavnika i nastavnih sadržaja iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija.
U radu se prikazuje istraživanje provedeno na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli o stavovima budućih učitelja o njihovim i o roditeljskim kompetencijama u primjeni ICT-a i negativnim posljedicama prekomjerne uporabe računala i igranja računalnih igara. Dominantni su stavovi da bi roditelji trebali biti bolje upoznati sa sadržajem računalnih igara i da učitelji nisu dovoljno upoznati sa sadržajima računalnih igara, vrstama (žanrovima) igara i s negativnim posljedicama prekomjerne uporabe računala. Iznenađuje „konzervativan" stav ¼ studenata o potrebi permanentnog obrazovanja o ICT-u u budućem radu.
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT); računalne igre; učitelji
Hrčak ID:
111352
URI
Datum izdavanja:
30.10.2013.
Posjeta: 3.163 *