Izvorni znanstveni članak
Glagoljica u eksperimentalnom filmu
Sanja Heraković
Mia Jurić
Sonja Smojver
Sažetak
Radom Glagoljica u eksperimentalnom filmu istražuju se mogućnosti uklapanja toga drevnog slavenskog i hrvatskog pisma u okvire eksperimentalnog filma. Autorice donose teorijske postavke eksperimentalnog filma i određenih sastavnica filma. Nadalje, razmatraju se moguće polazišne spoznaje vezane uz glagoljicu. Pomnije se predstavljaju i razlažu gradbeni elementi glagoljične azbuke (oblici križa, trokuta, kruga i četvorine), uočava se njihova simbolička potentnost. Poveznica s kršćanstvom vidi se najprije u simboličkom obliku križa, ali i u svim ostalim oblicima. Preko kršćanstva glagoljica se dovodi u vezu i s grčkim filozofom Platonom, a zahvaljujući ideji Dobra koja je utkana u svaki simbolički oblik. Potom se donose mogućnosti funkcioniranja glagoljice u eksperimenalnom filmu, a prethodno se pojašnjavaju osnovne zakonitosti medija filma i njegova eksperimentalnoga uobličenja. Promatra se položaj glagoljice u različitim kadrovima, položajima kamere, detalju i totalu. Uz to, opisuje se uloga glazbe u eksperimentalnom filmu, odnosno učinak koji ista postiže. Naposljetku se opisuje uloga poezije u filmu te se pokušavaju prepoznati, i uspostaviti, osobite veze između znanstvenih činjenica, umjetničkih doživljaja i igre kao prostora ostvarenja smjelih povezivanja.
Ključne riječi
glagoljica; eksperimentalni film; igra
Hrčak ID:
111914
URI
Datum izdavanja:
21.12.2012.
Posjeta: 1.302 *