Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Glagoljica u eksperimentalnom filmu

Sanja Heraković
Mia Jurić
Sonja Smojver


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 27-47

preuzimanja: 408

citiraj


Sažetak

Radom Glagoljica u eksperimentalnom filmu istražuju se mogućnosti uklapanja toga drevnog slavenskog i hrvatskog pisma u okvire eksperimentalnog filma. Autorice donose teorijske postavke eksperimentalnog filma i određenih sastavnica filma. Nadalje, razmatraju se moguće polazišne spoznaje vezane uz glagoljicu. Pomnije se predstavljaju i razlažu gradbeni elementi glagoljične azbuke (oblici križa, trokuta, kruga i četvorine), uočava se njihova simbolička potentnost. Poveznica s kršćanstvom vidi se najprije u simboličkom obliku križa, ali i u svim ostalim oblicima. Preko kršćanstva glagoljica se dovodi u vezu i s grčkim filozofom Platonom, a zahvaljujući ideji Dobra koja je utkana u svaki simbolički oblik. Potom se donose mogućnosti funkcioniranja glagoljice u eksperimenalnom filmu, a prethodno se pojašnjavaju osnovne zakonitosti medija filma i njegova eksperimentalnoga uobličenja. Promatra se položaj glagoljice u različitim kadrovima, položajima kamere, detalju i totalu. Uz to, opisuje se uloga glazbe u eksperimentalnom filmu, odnosno učinak koji ista postiže. Naposljetku se opisuje uloga poezije u filmu te se pokušavaju prepoznati, i uspostaviti, osobite veze između znanstvenih činjenica, umjetničkih doživljaja i igre kao prostora ostvarenja smjelih povezivanja.

Ključne riječi

glagoljica; eksperimentalni film; igra

Hrčak ID:

111914

URI

https://hrcak.srce.hr/111914

Datum izdavanja:

21.12.2012.

Posjeta: 995 *