Prethodno priopćenje
Formacija vjeroučtelja u Republici Hrvatskoj
Valentina Mandarić
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pozivajući se na relevantne pravne akte, autorica dokazuje da je vjeronauk u školi dio odgojno-obrazovnog kurikuluma i kao takav briga je državnih i crkvenih vlasti. U članku se govori o temeljnim uvjetima koje netko mora imati da bi predavao vjeronauk u osnovnoj i srednjoj školi. Inicijalno obrazovanje vjeroučitelja povjereno je teološkim učilištima. Autorica navodi ključne kompetencije koje vjeroučitelji stječu kroz inicijalno obrazovanje i navodi neke inicijative na KBF-u u Zagrebu koje se odnose na inicijalnu formaciju vjeroučitelja. Uz inicijalno obrazovanje važno je praćenje kvalitete vjeronaučne nastave i rada vjeroučitelja te organiziranje kvalitetne trajne formacije. Za trajnu formaciju vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj zadužene su država i Crkva. Tako se trajna formacija izvodi u suradnji važnih crkvenih tijela (NKU HBK, katehetski nad/biskupijski uredi) i Agencije za odgoj i obrazovanje. Na kraju članka autorica izlaže rezultate istraživanja u kojima su vjeroučitelji procijenili kvalitetu inicijalnog obrazovanja i trajne formacije.
Ključne riječi
vjeronauk; vjeroučitelj; inicijalno obrazovanje; kompetencije; trajna formacija
Hrčak ID:
112076
URI
Datum izdavanja:
24.6.2012.
Posjeta: 1.530 *