Izvorni znanstveni članak
Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama
Vladimir Vujčić
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom se radu analiziraju rezultati mnogih istraživanja u svijetu (Hessa i Torneya 1967., Langtona i Jenningsa 1969. i drugih istraživača) o mogućnostima i efektima direktnog političkog odgoja u školama na razvoj raznih dimenzija političke kulture učenika. Pokazalo se da u mnogim istraživanjima nije pronađena jača veza između direktnog političkog obrazovanja i raznih dimenzija političke kulture, ali je to, prema svemu sudeći, posljedica i metodološke neusklađenosti potencijala direktnog političkog obrazovanja i specifičnih kvaliteta pojedinih dimenzija političke kulture. Naime, istraživani su i efekti koji se od takvog obrazovanja vjerojatno ne mogu ni očekivati, pa je iz toga pogrešno suditi o potrebi i ulozi direktnog političkog obrazovanja u školama općenito. Prema tome, potrebna su brojnija, kompleksnija i sofisticiranija istraživanja radi separacije čistijih veza između političkog odgoja (obrazovanja) u školama i njegovih dimenzija (strukture nastavnog programa, nastavnih metoda, itd.) i određenih dimenzija političke kulture. I mali efekti tog obrazovanja mogu biti značajni, o čemu se ponekad ne vodi računa, jer su mnoga istraživanjau svijetu pokazala da se neke temeljne političke orijentacije (na primjer, politička stranačka identifikacija, političko uvjerenje) formiraju dosta rano i izvan školskog konteksta.
Ključne riječi
Hrčak ID:
112996
URI
Datum izdavanja:
1.6.1992.
Posjeta: 1.269 *