Izlaganje sa skupa
Korisna uloga školskog vjeronauka. Pozdravni govor na XIV. susretu Europskog foruma za školski vjeronauk na temu "Odgoj u službi civilizacije ljubavi", Rim, 7. travnja 2010.
Zenon Grocholewski
Sažetak
Kongregacija za katolički odgoj neprestano pozorno prati nastojanja onih koji odgajaju nove naraštaje. Istinski odgoj vodi računa o potrebi za ljubavlju. Služenje Crkve na odgojnom području je promicanje civilizacije ljubavi. Religiozna poduka, i u školi, temelj je odgoja. Odgoj nije samo osposobljavanje za rad nego i formacija cjelovite ljudske osobe. Roditelji imaju pravo na odabir odgoja svoje djece. Mogućnost i sloboda odabira religiozne poduke u javnoj školi ujedno je i znak osobnog izbora vjere. Školski vjeronauk i župna kateheza međusobno se razlikuju, ali i nadopunjuju. Osobito je važno konfesionalno obilježje školskoga vjeronauka. Simptomatična je zabrana spominjanja Boga i postavljanja religijskih znakova i simbola u javnim prostorima. Uklanjanje religijskih znakova i simbola je neodgojna mjera, a izbor uklanjanja ujedno je i znak protivljenja izboru spoznaje. Crkva u svom dijakonalnom služenju zagovara i promiče cjelovit ljudski odgoj. Školski vjeronauk ujedno je i pomoć učenicima u traženju Boga. Školski vjeronauk treba da bude više od promicanja i prenošenja spoznaje i tehničkih vještina. Istinski vjeronauk je poticaj i poduka za postavljanje pitanja "odakle" čovjekov život i "kamo" je on usmjeren.
Ključne riječi
školski vjeronauk; cjeloviti odgoj; civilizacija ljubavi; osobni izbor vjere; izbor spoznaje; traženje Boga
Hrčak ID:
113064
URI
Datum izdavanja:
20.9.2010.
Posjeta: 1.478 *