Pregledni rad
Reaktivni i proaktivni stavovi u religioznosti vjeroučitelja
Mirko Barbarić
; Salezijanska klasična gimnazija, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Vjeroučitelj je u službi religioznog odgoja. Religioznost je sastavnica njegove profesije. Uloga mu nije nimalo beznačajna. Polazeći od interesa psihologije za religiju i obratno, mi – izabravši kao polazište ovog rada dva psihologijska pravca (frojdovski i humanistički) – kroz njih proučavamo psihologijske potke religioznosti vjeroučitelja. Ukratko osvjetljavamo značenje pojmova reaktivnosti i proaktivnosti upućujući na Allportovu i misao nekih drugih psihologa slične antropološke orijentacije koji naglašavaju pozitivnost ljudske osobe kao i transcendentalne vrijednosti koje karakteriziraju religioznost uopće. Također evidentiramo i osvjetljavamo parametre koji označuju ova dva ključna pojma u njihovoj različitosti. Sagledavamo u kojoj mjeri religioznost vjeroučitelja – kako reaktivna tako i proaktivna – može utjecati na rezultate njegova svekolikog rada. Religioznost vjeroučitelja, ističemo, ima dobro uporište u proaktivnosti. Riječ je o stavu, ponašanju i stvaralačkom mentalitetu za koje plediramo i koji obogaćuju njegovu religioznu stvarnost.
Ključne riječi
religioznost; proaktivnost; reaktivnost; G.W. Allport; vjeroučitelj; psihologija
Hrčak ID:
113121
URI
Datum izdavanja:
14.9.2009.
Posjeta: 1.450 *