Izvorni znanstveni članak
Govor o islamu u školskom vjeronauku
Mato Zovkić
Sažetak
Autor je katolički bibličar koji se bavi i međureligijskim dijalogom. Uvjeren da školski vjeronauk treba učenike uvoditi u razumijevanje kulture i vjere svoje i drugih u okviru školskog programa te ih osposobljavati za konstruktivno življenje u pluralnom demokratskom društvu, on analizira građu o islamu u katoličkim vjeronaučnim udžbenicima u Hrvatskoj i u Bosni i Hercegovini. Daje ocjenu svoju i islamskog teologa A. Smajića kako je islam predstavljen dijaloški ili inkluzivno. Problem je kako kršćanskim učenicima prikazivati okrutnost križara prema muslimanima tijekom 200 godina srednjega vijeka i vladavinu Turaka nad kršćanima Balkana od 14. do početka 20. stoljeća. Zatim iznosi načela iz Toleda o religijskoj građi u različitim predmetima državnih škola koja su usvojili stručnjaci OSCE-a za ljudska prava i obrazovne programe. Zaključuje pozivom vjeroučiteljima da ne podliježu stereotipima te da svoje učenike čuvaju od predrasuda protiv islama i muslimana.
Ključne riječi
vjeronaučni udžbenici; islam i muslimani; dijalog; križarski ratovi; vladavina Turaka nad kršćanima Balkana; čišćenje pamćenja; stereotipi; predrasude
Hrčak ID:
113126
URI
Datum izdavanja:
24.6.2009.
Posjeta: 1.741 *